Забележка: Тази статия е ориентирана към хората интересуващи се от софтуера, който може да се употребява за разработване на 3D игри. Статията не съдържа линкове към документация, книги, справочници и други пособия за изучаване начина на работа със софтуер.
Инструменти за програмиране
Разбира се игрите са вид програми и ще ви трябват някои приложения за програмиране като компилатори и/или интерпретатори за вашия език за програмиране. Такива са:
- GCC за C/C++, Objective C, Ada, Java
- Python
- JDK - предпочитания компилатор/интерпретатор за Java
За да изработите сорс кода на играта, ще ви трябва добър текстов редактор като Emacs, gedit, vim, kwrite и други, който да може да поддържа синтактично подчертаване (syntax highlighting) и други екстри.
Също така ще се нуждаете от build система. Най-добрият вариант е да използвате autotools като най-портативни от тях са: autoconf, automake, libtool.
Ако класическият метод за изграждане на програми не Ви е удобен, може да използвате приложения като kdevelop, Anjuta,code::blocks, Wing IDE, които правят доста неща вместо вас и по този начин улесняват работата ви.
Библиотеки
Преди да започнете да разработвате нещо свързано с 3D силно ви препоръчвам да инсталирате драйверите на вашата видео карта, които идват с ускорена версия на OpenGL.
След основните приложения за програмиране идват 3D енджините, които се грижат за изобразяването на графиката в играта. Разбира се, някои ще тръгнат по по-трудния път като почнат да изработват свой собствен 3D енджин - при това положение ви трябва OpenGL и SDL. Но ако искате да спестите време за изработване на 3D енджин, съществуват много добри решения с отворен код като Crystal Space, Irrlicht и OGRE. Задължително разгледайте сайтовете на енджините, за да откриете линкове към чудесни места, където да научите как се използват.
Освен 3D енджин ще Ви трябва и графичен интерфейс в играта, като менюта, таблици, бутони. Може да използвате CEGUI, ако нямате намерение да изработвате собствена такава система.
Много важно е вашата игра да приема сигнали от мишката и клавиатурата и да ги обработва, за да имате достъп до тази информация може да използвате библиотеки, като OIS, SDL, libGII.
Анимиране, рисуване и други
Енджините са хубаво нещо, но без графични редактори не биха ви свършили работа. Доста професионално направен 3D редактор е blender, който поддържа всички съвременни техники за създаване и редактиране на този тип изображения. Също така хубаво е да имате някой обикновен графичен редактор, с който да създавате вашите текстури, концепционни картинки и други типове изображения. В случая Gimp се смята за един от най-добрите.
Редактирано от stumps на Септември 17 2006, 00:56
Инструменти за програмиране
Разбира се игрите са вид програми и ще ви трябват някои приложения за програмиране като компилатори и/или интерпретатори за вашия език за програмиране. Такива са:
- GCC за C/C++, Objective C, Ada, Java
- Python
- JDK - предпочитания компилатор/интерпретатор за Java
За да изработите сорс кода на играта, ще ви трябва добър текстов редактор като Emacs, gedit, vim, kwrite и други, който да може да поддържа синтактично подчертаване (syntax highlighting) и други екстри.
Също така ще се нуждаете от build система. Най-добрият вариант е да използвате autotools като най-портативни от тях са: autoconf, automake, libtool.
Ако класическият метод за изграждане на програми не Ви е удобен, може да използвате приложения като kdevelop, Anjuta,code::blocks, Wing IDE, които правят доста неща вместо вас и по този начин улесняват работата ви.
Библиотеки
Преди да започнете да разработвате нещо свързано с 3D силно ви препоръчвам да инсталирате драйверите на вашата видео карта, които идват с ускорена версия на OpenGL.
След основните приложения за програмиране идват 3D енджините, които се грижат за изобразяването на графиката в играта. Разбира се, някои ще тръгнат по по-трудния път като почнат да изработват свой собствен 3D енджин - при това положение ви трябва OpenGL и SDL. Но ако искате да спестите време за изработване на 3D енджин, съществуват много добри решения с отворен код като Crystal Space, Irrlicht и OGRE. Задължително разгледайте сайтовете на енджините, за да откриете линкове към чудесни места, където да научите как се използват.
Освен 3D енджин ще Ви трябва и графичен интерфейс в играта, като менюта, таблици, бутони. Може да използвате CEGUI, ако нямате намерение да изработвате собствена такава система.
Много важно е вашата игра да приема сигнали от мишката и клавиатурата и да ги обработва, за да имате достъп до тази информация може да използвате библиотеки, като OIS, SDL, libGII.
Анимиране, рисуване и други
Енджините са хубаво нещо, но без графични редактори не биха ви свършили работа. Доста професионално направен 3D редактор е blender, който поддържа всички съвременни техники за създаване и редактиране на този тип изображения. Също така хубаво е да имате някой обикновен графичен редактор, с който да създавате вашите текстури, концепционни картинки и други типове изображения. В случая Gimp се смята за един от най-добрите.
Редактирано от stumps на Септември 17 2006, 00:56